Skip links

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Kulaktan dolma bilgilerimizle dahi olsa artık SEO’nun açılımının Arama Motoru Optimizasyonu olduğunu biliyoruz. Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu) kelimelerinin baş harfinden türeyen bu kavram, web sitesi sahipleri ve internetle uğraşan herkes için artık bir demirbaş.

SEO, daha anlaşılır tarzda anlatılmak istense, herhalde tam da şu tarz tabirler kullanılırdı:

“ Web sitenize ziyaret erişimini maksimum düzeye çıkarmak için uygulanan iç ve dış bağlantı, içerik optimizasyonu ve teknik düzenlemelerin tamamıdır.”

Adım adım bunları ele alalım mı? Bizce, alalım ki daha anlaşılır biçimde ortaya çıkmış olsun aslında çok bilinen ama her zaman daha çok merak edilen SEO konusu.

IT Solutions Marketing Image 2

SEO’nun Aşamaları

Burada anlatımları aşamalar şeklinde devam ettirmemiz, sizler açısından da daha iyi olacaktır. O yüzden, gelin en baştan ele alalım bunları.

IT Solutions Marketing Image 3

Elinizde zaten bir web sitesi varsa veya henüz elinizde bir web sitesi yoksa ortalama olarak aynı şekilde değerlendirme tespiti yapılır. Fakat, elimizde var olan sitede uygulayacağımız tespit aşamaları daha çok eksikleri ve hataları öncelikle gözler önüne sermek için gerekiyor. Biz, var olan üzerinden devam edelim:

  • Web sitenizin teknik alt yapısındaki kodlama ve tasarım hatalarının tespiti,
  • Web sitenizin açılma ve sayfalar arası ziyaret süresini tespit etmek,
  • Web sitenizdeki içeriklerin özgünlük durumlarını tespit etmek,
  • Web sitenizin şu ana kadar ki geri bağlantı (backlink) durumunu tespit etmek,

Bu konular elde edeceğimiz veriler, bize nerede ne hatalar yaptığımızı ve şu an itibariyle nasıl hareket etmemiz gerektiğini gösterecek. Bu aşamaların tespiti ve düzenlenmesi konusunda eğer yeterli teknik bilginiz yoksa, mutlaka bir uzmandan veya uzman bir ekipten destek almanızı tavsiye ederiz.

buyume asamalar

Durum Tespiti Sonrası Düzenleme İşlemleri

Google başta olmak üzere, internet üzerindeki birçok ücretli / ücretsiz servis; web dünyasında standart kabul edilen tüm şartlara göre sitenizi kısa sürede analiz edebilir. Burada tespit edilen hataların, teknik düzenlemeleri esnasında kodlama ve tasarım konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olmanız gerekiyor. Bu standartları, siteniz üzerinde uygulamak ayrıca geri dönülmeyen hatalara da sebep verebilir. Bu sitenizin o ana kadar elde ettiği verilerden tutun da sıralama kayıplarına ve ziyaretçi sayısının düşüşüne kadar istenmeyen durumlara sebep olabilir. Ayrıca bu tip düzenlemeler, bir süre site erişiminizi de engelleyebilir. Google servislerini (Google Analytic ve Google Search Console) kullandığınızı varsayarsak, onların dahi tekrar elden geçirilmesi gerekebilir düzenlemeler sonrasında.

Team Innovation Image
Team Innovation Element
Team Innovation BG Element
Email Marketing Driven Image
trafik sonuclari
Email Marketing Driven Element 3
Toplam Trafik
Email Marketing Driven Element 4

Teknik anlamda üstesinden geldiğiniz sorunlar sonrasında, siteniz artık daha hızlı gezilebilir ve web standartlarına daha uygun şekilde birçok ücretli / ücretsiz değerlendirme servisinden başarıyla geçecektir. Ama SEO ‘nun temel direklerinden biri olan “özgün içerik” henüz sahne almadı!

 Özgün içerik “benzersiz” olduğu gibi, SEO standartlarınca kabul edilen stil ve teknik özeni içerisinde barındırmalı. Öyle ki, tamamen benzersiz içerik nitelikli sayılmaz. Bu içeriğin, başlık ve alt başlık seçimleri, anahtar ve yardımcı anahtar kelime seçimleri ve analizleri, içeriğin görsel dokümanlarla zenginleştirilerek desteklenmesi çok önemli. Örneğin, görsel veya video ile içeriğin desteklenmesi çok önemli.

Hizmet verdiğiniz alanda birçok rakibiniz var, bu rakiplerinizle aynı hizmeti verdiğiniz de aşikâr. Ürünler, hizmetler benzer olabilir, fakat bunların sizin web sitenizde benzersiz tariflerle hazırlanmış içerikle sunulması sizi bir adım öne taşır.

Kaliteli Sitelerden Alınan Geri Bağlantı (Backlink) ve Tanıtım Yazısı

Onlarca backlink, yüzlerce backlink, yüzlerce tanıtım yazısı, SEO paketleri vb.…

“Kontrolsüz güç, güç değildir.” Şu reklam mottosunu hatırladınız mı? Henüz, yukarıdaki şartları yerine getirmemiş bir web sitesinin, elde olan ve en kolay görünen yöntemi ile sıralama almaya çalışması, hedefine ulaştığını düşünmesi gerçekten başlı başına bir hüsrandır.

Backlink çalışmaları kapsamında, öncelikle sitenize en çok fayda sağlayacak otorite siteleri keşfetmek gerekiyor. Bu sitelerle yapılacak çalışmaları planlamak ve düzenli ve istikrarlı biçimde bu çalışmalara devam etmek gerekiyor. Ayrıca, bu çalışmalar esnasında hem sitenizin hem de çalışma yaptığınız diğer sitelerin PA- DA- SS (SEO açısından sayfa, alan adı ve kalite puanlaması belirten değerler) değerlerini de mutlaka takip etmeniz gerekiyor.

Sıralama Kontrolleri ve Servis Verilerinin Analizleri

Her web sitesi için olmazsa olmaz, birkaç servis vardır. Bunlar yine tabi bilinen Google servisleri hem ücretsiz hem de en doğru verileri verdiği için birçok web sitesi tarafından kullanılmaktadır. Google Analytic web sitelerinin ziyaretçi istatistiklerinden tutunda, sayfa durumlarına, ziyaretçi sürelerine, açılma ve gezinme istatistiklerine, ziyaretçilerin ülke – şehir verilerine ve daha fazlasına erişmenizi mümkün kılar. Bir diğeri de yine Google servisi olan Search Console ‘dır. Eski adıyla, Webmastertools olan bu servis, yine sitenizle alakalı istatistiklere erişebileceğiniz gibi daha çok site tekniği konusunda sizlere önemli avantajlar sağlayacak bilgiler sunar. Örneğin, anahtar kelimelerdeki durumlarınız, zaman aralıklarındaki aranma ve görüntülenme durumları, Sitemap (Site Haritası) girişi yapılması, sitenizin genel sağlık durumu gibi birçok önemli veriye kolayca erişiminizi sağlar.

SEO, yukarıda yer alanların kılavuzluğunda elbette yine işinin uzmanı biri veya ekip tarafından yürütülmesi gereken ciddi bir iştir. SEO uzmanı olarak yaptığımız aramalarda, elbette bu işte başarı sağlamış, bu işe gönül vermiş onlarca kişi veya şirketler çıkacaktır karşımıza. Fakat, bilinen yöntemleri ezbere uygulamak yerine, her müşteri için yapılacak SEO çalışması elbette farklılık gösteren bir ihtiyaçtır. Bu konuda, önceliği ihtiyaçların tespitine odaklayan seo uzmanları 1-0 öndedir.

SEO Nasıl Yapılır?

Yukarıdaki yazıların neticesinde, bu işin aslında anlatımı genel olarak basit fakat uygulamada bir hayli teknik iş gerektirdiğini hep beraber görmüş olduk.

Seo nasıl yapılır sorusunun cevabını da aslında bir anlamda almış olduk, o yüzden bu kısımda ufak bir toparlama yapmamız yeterli olacaktır.

  • Var olan web sitesinin hatalarının, eksiklerinin tespiti ve bu tespitler neticesinde nasıl bir yol izleneceğine karar verilmesi.
  • Teknik hatalarından ayıklanan bir sitenin, sonraki ihtiyacı içerik optimizasyonudur. Web sitenizdeki içeriklerin özgün, teknik seo standartlarına uyumlu hale getirilmesi ve sonrasındaki içeriklerin bu şekilde hazırlanarak siteye eklenmesi gerekiyor.
  • İçerik optimizasyonu sonrasında, web sitemizin otorite sitelerden alacağı geri bağlantı (backlink) çalışmaları için bazı araştırmaların yapılması gerekiyor.
  • Yapılan işlemler sonrasında, sitenin sahip olduğu analitik verilerin incelenmesi ve çalışmaların bu şekilde sürdürülmesi gerekiyor.
Coach Ornament 1
Coach Ornament 5
Coach Ornament 2
Coach Service2 Image 2

Aslında 4 temel basamakta, başarılı seo çalışması yapmak mümkün. Başarı, hedeflere ulaşmakla taçlanan bir yoldur. Bu yolun, uzun ve meşakkatli bir macera olduğunu da unutmamak lazım.

O yüzden, SEO çalışmalarında başarının bir diğer yan kolu da kesinlikle sabırla bu işin devamını sağlamaktır.

Başarı, çorak topraklara ekilen tohuma sevgiyle gösterilen emeğin karşılıdır. O tohum, her ne koşulda olursa olsun, size meyvesini verecek siz de bunun keyfini süreceksiniz. Ama, hiçbir zaman emeksiz, kısa yoldan buna ulaşacağınızı düşünmeyin.

Bu web sitesi, web deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır.