Skip links

Dijital Pazarlamanın Püf Noktaları

Daha ortada dijital pazarlama namıma hiçbir şey yokken, 1990’ların pazarlama faaliyetlerini hatırlıyor musunuz? Yaşı 30+ üzeri olanlar muhtemelen ilk şunları hatırlayacaktır:

– Kapı kapı dolaşan ansiklopedi satıcıları,
– Gazetelerin verdiği tabaklar, çatal & kaşık setleri,
– 5-6 sn. süren kısa anonslarla tüp satıcıları,
– Bozuk megafonla ne dediğini bile anlamadığımız manavlar,

Şimdilerde her ne kadar aklımıza geldikçe gülüp geçsek bile, bu kitlenin neredeyse tamamı bu kitleden ürün ve hizmet aldı. Birbirimizi kandırmayalım şimdi. Çünkü, o devir sahada satış daha doğrusu pazarlama devriydi. İnsanların, ürün ve hizmete yerinde görerek, dokunarak, tartarak almaya karar verdiği bir devirdi. Oysa şimdi, ülkemizin bile dışından aldığımız ürünleri internet üzerinden satın alarak sadece görsel, video ve açıklamalarına dikkat etmemiz yetiyor.

Aradan geçen 30 küsur sene sonrasında, pazarlama evrim geçirdi. Dijital pazarlama aradan geçen 30 senede, çok şey götürdü ama götürdüklerinden fazlasını hayatımıza kazandırdı. Aslında, ihtiyaçların değişmesi ve alışveriş alışkanlığının da bunda payı çok büyük.

Şimdi, web siteleri, sosyal medya hesapları, reklam ağları, arama motorları ve daha birçok mecra üzerinden mahallelerden, semtlere – şehirlerden ülkelere ve hatta artık kıtalararası bir sahaya döndü dijital pazarlama faaliyet alanı.

Türkiye’de Dijital Pazarlama İhtiyacının Doğuşu

Dijital Pazarlamanin Puf Noktalari Banner

Dijital pazarlama, ülkemizde ilk kurumsal web sitelerinin hayata geçmesi ile başladı diyebiliriz. Şu an itibariyle ülkemizdeki küçük ve orta ölçekli işletme (KOBİ) web sitesi sahipliği oranı %22 civarlarında. Oysa, bu oran ABD ve Avrupa ülkelerinde %55 civarında. Bu da bize gösteriyor ki, dijital pazarlama ihtiyacı özellikle ticari amaçla internette var olan kitle için yeni keşfediliyor. Rekabet gücünün, sadece sermaye gücü olarak avantaj sayıldığı geleneksel ticaret mantığında, aslında çok daha az sermaye ile çok daha geniş kitlelere ulaşımı sağlayan dijital pazarlamanın önemi de tam da burada ortaya çıkıyor.

Ürün ve hizmetlerini, daha geniş kitlelerle buluşturmak ve müşteri portföyünü geliştirmek web sitesi sahibi olan KOBİ’lerin olduğu gibi, birçok girişim ve şirket için de dijital pazarlama yöntemlerine hakimiyetle mümkün. Peki, dijital pazarlama yöntemleri konusunda neyi ne kadar biliyoruz?

Dijital Pazarlama Kanalları ve Püf Noktaları

Birkaç farklı kategoride bunları değerlendirmemiz mümkün. İsterseniz onları kısa kısa inceleyelim.

İçerik

Dijital pazarlama veya SEO hiç fark etmeksizin, web sitenizin özgün ve hizmet, ürün ve hedef kitlenizi en iyi şekilde ifade edecek elinizdeki en büyük silah her zaman içeriktir. Web sitenizdeki içerikler başta olmak üzere, dijital pazarlama ile ilgili tüm kanallarda aynı kalitede kullanacağınız özgün içerikler de her zaman sizin için en büyük avantaj kalemlerinden biri olacaktır.

Google, Facebook ve İnstagram Ücretli Reklamlar

Ücretli reklam ağları denince, akla gelen 3 büyük dev oluyor kesinlikle. Google Adwords başta olmak üzere, Facebook ve İnstagram ‘daki ücretli reklam gösterimleri sayesinde, dijital pazarlama kanallarının ürün ve hizmet satışlarınızda ve pazarlamasındaki etkisi tartışma götürmez. Görsel tasarım, dijital servislerdeki pazarlama kanallarının kullanımı, içeriği ve dönüşümleri analiz ederek oluşturulacak yeni stratejiler sayesinde ücretli reklam kanalları sayesinde beklentilerinizin üzerinde bir dönüş elde edebileceğinizi rahatlıkla söyleyebiliriz.

PR Çalışmaları ve Dijital Pazarlama Ajansları

Eğer bu konuda üstünkörü bilgiye sahipseniz, işletmeniz & markanız veya şirketiniz için ücretli / ücretsiz destek alabileceğiniz en tecrübeli çözüm ortaklarına merhaba deyin! Dijital pazarlama ajansı, ürün ve marka tanıtımları, satış ve pazarlaması alanında internet dünyasındaki neredeyse her alanda size maksimum dönüşleri sağlayacak kanalları kullanacaktır. Tabi, sadece bilinenleri değil daha farklı ve yaratıcı çözümleri de unutmayın. PR çalışmaları ise aslında, marka bilinirliği ve süreklilik konusunda bir aşamadan sonra en çok ihtiyacınız olacak dijital pazarlama yöntemleri arasında düşünülebilir. Örneğin, markanızın imaj çalışmaları için sektörde tecrübe sahibi ve ihtiyaçlarınızı iyi şekilde anlayabilen PR ajansları ile sırtınız yere gelmez.

Sosyal Medya Mecraları

Size baştan bir tüyo verelim mi? Sosyal medyada varsanız, varsınız. Yoksanız, zaten hiç var olmamışsınız! Sosyal medya, aynı zamanda dijital pazarlamanın lokomotifi durumundayken onsuz bir stratejinin varlığından söz etmek oldukça gereksiz olur. Şu an hedef kitle olarak belirtilen 14-55 yaş aralığının çeşitli sosyal medya mecralarında sayısı milyonlar hatta on milyonları bulması, bu durumun ciddiyetini anlamak için yeterli gibi.

SMS Pazarlama

Aslında, yasal mevzuatlar gereği şu an sadece elinizde olan portföye gönderim hakkınız olsa da SMS pazarlama bir diğer etkili dijital pazarlama seçenekleri arasında yerini alıyor. Burada dikkat etmeniz gereken, yasal zemine uygun alt yapıları veya servisleri kullanmaya dikkat etmek. Etkisi mi? Şüphe etmeye gerek yok, oldukça etkili ve kısa süreli çözümlerde avantaj sağlayan bir yöntem. Maliyetleri konusunda da ekonomik sayılabilir.

E-Bülten ve Mail Pazarlama

Günümüzde çok daha etkililerinin olduğu seçenekler arasında hem maliyeti hem de daha kısa yoldan hedef kitleye erişim için etkili bir çözüm olduğundan halen unutulmaması gereken bir yöntem olarak yer vermek gerekiyor. Mail pazarlama, 5-10 sene öncesinden başlayan ve o zamanlarda en etkilileri arasında yer alsa da şimdi bile geçerliliği olan bir dijital pazarlama kanalları arasında vazgeçilmezdir. Üstelik elde olan portföyle sürekli iletişim aracı olarak, bunun yanı sıra yenilerini de portföye katmak için çok kullanışlı bir yöntem.

Dijital Pazarlamanın Satış Performansı ve Marka Bilinirliğine Faydaları

Artık web sitesi sahibi olmak, lüks değil mecburiyettir. Aynı zamanda, artık yetersizdir de. Ürün ve hizmetlerinizin şehir, ülke hatta kıtanızın da ötesine ulaşabilmesi için elinizin altında olan internet nimetlerini, uzman ellere bıraktığınız zaman dijital pazarlama sihrine sizde şahit olacaksınız.

  • Dijital medya, ücretli reklam ağları sayesinde satış kanallarınızdan pazarlama faaliyetleriniz hedef kitleye daha kısa sürede ve daha kaliteli dönüşlerle katlanır.
  • Başta sosyal medya olmak üzere, hem yeni müşterilere yani hedef kitleye erişim hem de marka bilinirliği ve sürdürülebilirlik açısından avantajınızı arttırırsınız.
  • Hedef kitleye erişim, birçok yoldan daha ekonomiktir. Örneğin, aylık sabit bir bütçe ayırarak orta ve uzun vadede tüm satış faaliyetlerinizi arttıracak stratejileri dijital pazarlama kanalları sayesinde sürdürmeniz mümkün.
  • Farklı ürün ve hizmetlerinizi, farklı yaş gruplarına sahip hedef kitleye eriştirmeniz oldukça basit. Kategorize etme olanağı, dijital pazarlamanın belki de en çok sevilen taraflarından biri.
  • Markanızı, rakiplerinizle dişe diş rekabet ortamında her zaman diri ve bilinirliğini hep taze tutacaktır. Sürdürülebilirlik, marka prestiji için olmazsa olmaz. Bu nedenle, özellikle internet dünyasında varlığınız, marka bilinirliği konusunda kilit anahtarı olarak dijital pazarlama diyebiliriz.

Daha birçok sebeple, dijital pazarlama aslında kurumsal veya bireysel amaçlara emin adımlarla taşıyan kuvvetli bir araçtır. Hedefiniz amaçsa, elinizdeki bu araçları bilinçli ve maksimum fayda sağlayacak şekilde uzman şekilde kullanmanız gerekiyor. Örnek alabilir, ama birebir kopya çekemezsiniz. Her marka, kendi stratejisi ile vardır. Unutmayın, örnek alabilir – ama birebir kopyalayamazsınız. Özgün olun, uzmanlarla çalışın, sadece hedefinize odaklanın.

Bu web sitesi, web deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır.